پالایش نفت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پالایش نفت
نوشته شده در
بازدید : 619
نویسنده : سیروس زرگوش

بنابراین کسی توجهی به ترکیب نفت خام یا حتی مشتقات احتمالی که می توان از آن به دست آورد نشان نمی داد. نفت خام حاصل از چاه دارای مواد نا خواسته از قبیل آب بسیار شور و جامداتی مانند شن،گوگرد و . . . و گازهای مختلف است. در آن سال ها پالایش تنها به منظور حذف موادی که ذکر شد انجام می گرفت.

     در روش قدیمی پالایش نفت، نفت خام پالایش نشده (قیر) را وارد مخزن مکعبی شکلی می کردند. ابتدا صبر    می کردند تا مواد جامد آن ته نشین گردند و سپس نفت خام (بدون ذرات جامد) را از آن مخزن جمع کرده و برای اطمینان بیشتر آن را از صافی رد می کردند. البته معلوم است که با این روش های ابتدایی و ساده نمی توان مواد جامد موجود در نفت را کاملاً جمع کرد اما علم آن زمان بیشتر از این مساعدت نمی نمود.سپس نفت خامی که از صافی عبور  داده بودند را به طور ملایم حرارت می دادند تا آب شور آن تبخیر شود. برای حذف نمکهای معدنی نیز نفت را با آب ولرم می شستند.



:: برچسب‌ها: پالایشنفت , نفت , کشف نفت , زغال سنگ , نفت خام , تقطیر , بوتان , نفت سفید , نفت کوره , آسفالتها ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: