کليه معادن فعال استان کرمانشاه تحت پوشش صندوق بيمه قرار مى‌گيرند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 599
نویسنده : سیروس زرگوش

سال 83 که 4 فقره بوده است ، 200 % افزايش پيداکرده است .

معاون امور توليد سازمان صنايع و معادن کرمانشاه با بيان اينکه استعدادهاى فراوانى درخصوص پتانسيلهاى معدنى در استان وجود دارد ، خاطر نشان کرد : کرمانشاه در زمينه وجوه پتانسيلهاى مواد معدنى غير فلزى شامل انواع سنگهاى تزئينى ، بيتومين ، خاکهاى صنعتى ، گچ و مارن ، خاک رس و سيليس بوده که انجام عمليات اکتشافى گسترده بر روى آن ميتواند نقش عمده اى را در جهت ايجاد اشتغال در استان را ايجاد نمايد .
وى در ادامه يادآور شد : در ارتباط با با ماده معدنى قير طبيعى که به نوعى منحصر به فرد مى باشد ، به دليل عدم توان مالى و حتى فنى کافى قادر به انجام عمليات استخراج اصولى نبوده و بيشتر از پيمانکار در زمينه استخراج استفاده مى نمايند ، لذا نياز به حمايت از آنان در ارتباط با اختصاص تسهيلات بانکى جهت تجهيز معدن در قبال استفاده از نيروى مشخص مى باشد.
مهندس تخت شاهى در خصوص معادن متروک استان گفت : 42 فقره معدن متروکه در استان وجود دارد که پس از بررسى هاى کارشناسى در خصوص وضعيت کمى و کيفى آنها مقدمات کار جهت انجام تشريفات مزايده به منظور واگذارى به افراد واجد شرايط در دست اقدام است .
 معاون امور توليد سازمان صنايع و معادن کرمانشاه گفت : با توجه به مساحت کرمانشاه حدود 10% از مساحت استان تحت انجام عمليات اکتشاف قرار گرفته و از طرفى نقشه ژئوشيميايى يکصدهزار سنقر با سرمايه گذارى سازمان صنايع و معادن استان تهيه شده است .
وى در خصوص عملکرد سازمان زمين شناسى کشور گفت : تاکنون نقشه هاى يکصدهزار زمين شناسى کرمانشاه ، سنقر ، هرسين و ميانراهان تهيه شده و نقشه هاى اسلام آباد غرب و کامياران نيز در دست تهيه و همچنين نقشه ژئوشيميايى 1:100000 هرسين تهيه شده است .در کل عملکرد سازمان زمين شناسى در خصوص نقشه هاى زمين شناسى استان مناسب بوده که در خصوص نقشه‌هاى ژئوشيميايى و دور سنجى بايد کارهاى بيشترى انجام شود.
تخت شاهى در خاتمه عملکرد دولت قبلى در بخش معدن را مثبت ارزيابى کرد و گفت : عملکرد دولت در چند سال اخير بسيار خوب بوده که به عنوان مثال مى توان به تاسيس سازمان نظام مهندسى معدن و صندوق بيمه سرمايه گذارى فعاليتهاى معدنى و همچنين حمايتهاى دولت از متقاضيان بخش معدن در زمينه ارائه تسهيلات به آنها اشاره نمود که انتظار مى رود اين حمايتها در دولت جديد ادامه داشته و با توجه به بالا بودن قيمت ماشين آلات بودجه هاى تخصيص يافته را در اين زمينه به چندين برابر افزايش دهند.


:: برچسب‌ها: معادن فعال استان کرمانشاه , معدن سنگ آهک , اکتشاف , معدن مخلوط کوهى ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: