پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 619
نویسنده : سیروس زرگوش


رنگ رسوبات ممکن است اولیه یا اصلی و یا ثانویه باشد. رنگهای اولیه رنگی است که رسوبات در موقع پوشیده و مدفون شدن در زیر رسوبات بالایی دارد و رنگ ثانویه نتیجه تغییرات بعدی است که در رسوبات بوجود می آید و یا اینکه در موقع قرار گرفتن در سطح زمین در اثر هوازدگی بوجود آید. تشخیص رنگهای اولیه و ثانویه در رسوبات اغلب مشکل است و در بعضی مواقع غیر ممکن می باشد. بعضی از رسوبات در موقع دفن شدن به علت وجود سولفید آهن سیاه رنگ بوده و بعدا به علت تبدیل به مارکازیت و یا پیریت خاکستری رنگ می شود.

دیگر رسوباتی که به علت دارا بودن مواد ارگانیکی به رنگ سیاه هستند ممکن است به علت تخریب عمل باکتریها به رنگ خاکستری یا سفید در آیند و همچنین رسوبات قرمز یا قهوه ای که شامل اکسیدهای آهن یا هیدروکسید می باشند. در اثر احیا شدن با مواد آلی به رنگ خاکستری در می آیند. ماسه سنگ ها که در زمان مدفون شدن به رنگ سفید بوده اند، ممکن است در اثر اکسید شدن کربنات آهن یا سولفید ، در بعضی مواقع به رنگ قرمز درآیند و بیشتر رسوبات تبخیری که به رنگ سفید یا خاکستری هستند، محتملا به همان رنگ باقی می مانند.

● تشخیص رنگها

رنگهای اولیه در تشخیص محیط های رسوبی خیلی با اهمیت تر از رنگهای ثانویه می باشند و حتی المقدور رنگها می باید از سنگهایی که هوازده نشده اند، تعیین گردد. رنگهای رسوبی دامنه وسیعی
 


:: برچسب‌ها: رنگ رسوبات , سنگهای رسوبی , زمین شناسان , سنگ آهک , سنگهای تبخیری , رسوبات سولفید آهن , رسوبات قرمز , ,



بازدید : 648
نویسنده : سیروس زرگوش

استفاده از نظريه تكتونيك صفحه اي در اكتشاف ذخاير معدني از جمله موارد مهم در علم زمين شناسي اقتصادي میباشد. تكتونيك صفحه اي براي زمين شناساني كه در خصوص اكتشاف ذخاير معدني فعاليت دارند ، افقي را گسترده است كه به كمك آن مي توانند محيط هاي زمين شناسي خاص را با موقعيت مكاني ذخاير معدني خاص مرتبط نمايند-بيرلين 1 و همكاران، 2002 و ريچاردز 2، 2003-به علاوه، استفاده از تكتونيك صفحه اي، امروزه در اكتشاف ذخاير معدني كوچك و پوشيده شده توسط خاك هاي سطحي كمك شاياني نموده است (كري 3، 2009 ).

تکتونیک صفحه ای

 

 

استفاده از نظريه تكتونيك صفحه اي در اكتشاف ذخاير معدني از جمله موارد مهم در علم زمين شناسي اقتصادي است. تكتونيك


:: برچسب‌ها: ارتباط كانسارسازي با تكتونيك صفحه اي , تكتونيك صفحه اي , زمين شناسي , زمين شناسي اقتصادي , اكتشاف ذخاير معدني , گسل هاي امتدادلغز , اولاكوژن ها , ماگماتيسم , كانسارهاي مس , ,



قير بيتوپك
نوشته شده در
بازدید : 538
نویسنده : سیروس زرگوش

تعريف:

بيتوپک تكنولوژي جديد و دوستدار محيط زيستي است براي بسته بندي گريدهاي مختلف قيركه براي استفاده كنندگان نهائي  قابليت حمل و نقل و استفاده آسان تر از محصول را فراهم مي كند.

 مشخصات:

    فيلم پوششي دولايه از جنس پلي اتيلن ،كه ضمن عمليات ذوب در قير حل شده و كيفيت قير بسته بندي

معدن آراکس -گیلان غرب فروش گیلسونایت قیر طبیعی در تناژبالا -زرگوش

08353229383

09181348149

 


:: برچسب‌ها: معدن آراکس , گیلان غرب فروش گیلسونایت قیر طبیعی در تناژبالا , قير بيتوپك , جامبوبگ , ,



بازدید : 455
نویسنده : سیروس زرگوش

هنگام گرم کردن،

امولسیون قیری را به آرامی هم بزنید تا موجب حذف یا کاهش ایجاد پیوسته قیری گردد.
    در زمستان از یخ زدن پمپ ها، شیرها و لوله ها جلوگیری شود. محتویات پمپ را خالی نموده یا آنها را با ضد یخ مطابق با توصیه کارخانه سازنده پر کنید.
    هنگامی که از لوله ها استفاده نمی شود با باز کردن دو راهی ها و دمیدن، آنها را تخلیه نمایید.
    از پمپهای با فاصله جدار داخلی مناسب برای جابجایی امولسیون های قیری استفاده گردد. نداشتن فاصله جدار داخلی مناسب باعث چسبیدن و گرفتگی پمپ ها می شود.
    به منظور رفع گرفتگی پمپ، دیواره محافظ یا لوله های جدار پمپ به ملایمت گرم شود.
    برای راه اندازی آسان پمپ، آن را تا حدود 65 درجه سانتیگراد گرم نمایید.
    برای سهولت در راه اندازی مجدد پمپی که حتی برای مدت کوتاهی از سرویس خارج می شود، باید آن را با یک حلال نفتی پر کنید.
    هنگام رقیق کردن امولسیون قیری با آب ، باید سازگاری آب مصرفی با امولسیون قیری با آزمایش کنترل گردد.
    در صورت امکان از آب گرم برای رقیق کردن استفاده شود. همیشه آب را به آرامی به امولسیون قیری اضافه کنید و هیچگاه امولسیون قیری را به آب اضافه ننمایید.

10.  تا حد امکان از پمپ کردن و هم زدن مکرر امولسیون قیری اجتناب گردد، زیرا ممکن است غلظت آن کاهش یابد. همچنین با این عمل ممکن

است حباب هوا وارد امولسیون قیری شده و باعث ناپایداری آن می گردد.

11.  از مخلوط کردن انواع مختلف امولسیون قیری در مخازن ذخیره، وسایل انتقال و دستگاه پخش کن خودداری شود.

برای مثال اگر امولسیون های قیری آنیونیک و کاتیونیک مخلوط شوند، مخلوط حاصل خواهد شکست و به آب و قیر دلمه شده تبدیل می گردد.

از آنجایی که وجه تمایز امولسیون های قیری مختلف به صورت چشمی مشکل است، همیشه یک نمونه آزمایشی از مخلوط امولسیونامولسیون قیری-قیر طبیعی بیتومین گیلسونایت


:: برچسب‌ها: جابجایی امولسیون های قیری , امولسیون قیری کندشکن آنیونیک , دستگاه پخش قیر , ,