پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 576
نویسنده : سیروس زرگوش

يل كت : به نوعي آسفالت حفاظتي با ضخامت كم اطلاق مي گردد كه به منظور بهبود راه آسفالته(اعم از آسفالت گرم يا آسفالت سطحي يا انواع ديگر آسفالت) و نيز غير قابل نفوذ نمودن آن در مقابل نزولات جوي نظير برف و باران و غيره بكار برده مي شود. سيككت شامل پخش يك لايه قير مخلوط با امولسيون قير توأم با مصالح و با بدون پخش مصالح باشد.

پريمكت : اندود نفوذي به منظور آماده نمودن سطح راه شني جهت بخش قشر آسفالت انجام مي گردد قير پريمكت كه در سطح راه شني پخش مي گردد در داخل خلل و فرج آن نفوذ نموده و علاوه بر تحكيم سطح راه شني سبب تسهيل چسبندگي قشر آسفالت به بدنه راه مي گردد.

تك كت: پخش يك لايه بسيار نازك امولسيون قير روي سطح آسفالتي يا بتني به منظور آغشته نمودن سطوح مزبور و ايجاد و چسبندگي با قشرآسفالتي كه متعاقباً روي آن پخش مي شود اندود سطحي و يا تك كت ناميده مي شوند.

لكه گيري : هر گاه در راهها بر اثر فشار ترافيكي و خرابي جسم راه آسفالت سطح راه خراب شده وبا به شكل موزائيكي درآمده باشد بوسله دستگاه كاتر


:: برچسب‌ها: قیر , آسفالت , ساب بیس , بتن آسفالتی , ردایلینگ , ,



کارخانه آسفالت
نوشته شده در
بازدید : 507
نویسنده : سیروس زرگوش

مشخصات فنی کارخانه آسفالت تمام اتوماتیک به ظرفیت 120 تن در ساعت با دمای C 160با 3% رطوبت اولیه مصالح با قابلیت تبدیل به نیمه اتوماتیک و دستی

1.    سیلوی مصالح سرد ( فیدرها )


:: برچسب‌ها: کارخانه آسفالت , آسفالت , قیر , فلاسک قیر , ذخیره آسفالت ,



بازدید : 538
نویسنده : سیروس زرگوش

به هنگام جابجایی امولسیون های قیری از مخزنی به مخزن دیگر باید نکات زیر رعایت گردد:

    هنگام گرم کردن، امولسیون قیری را به آرامی هم بزنید تا موجب حذف یا کاهش ایجاد پیوسته قیری گردد.
    در زمستان از یخ زدن پمپ ها، شیرها و لوله ها جلوگیری شود. محتویات پمپ را خالی نموده یا آنها را با ضد یخ مطابق با توصیه کارخانه سازنده پر کنید.
    هنگامی که از لوله ها استفاده نمی شود با باز کردن دو راهی ها و دمیدن، آنها را تخلیه نمایید.
    از پمپهای با فاصله جدار داخلی مناسب برای جابجایی امولسیون های قیری استفاده گردد. نداشتن فاصله جدار داخلی مناسب باعث چسبیدن و گرفتگی پمپ ها می شود.
    به منظور رفع گرفتگی پمپ، دیواره محافظ یا لوله های جدار پمپ به ملایمت گرم شود.
    برای راه اندازی آسان پمپ، آن را تا حدود 65 درجه سانتیگراد گرم نمایید.
    برای سهولت در راه اندازی مجدد پمپی که حتی برای مدت کوتاهی از سرویس خارج می شود، باید آن را با یک حلال نفتی پر کنید.


:: برچسب‌ها: امولسیون قیری , قیر , دستگاه قیر , ,



مخلوط آسفالت گرم
نوشته شده در
بازدید : 440
نویسنده : سیروس زرگوش

 آسفالت گرم مخلوطی از مصالح سنگی و قير خالص است که بر حسب نوع دانه‌بندی و قير مصرفی، در دمايی بين حداقل 105 الی حداکثر 163 درجه سانتيگراد در کارخانه آسفالت تهيه و در محدوده همين حرارت روی سطوح آماده ­ شده راه مانند بستر روسازی تقويت شده، زيراساس، اساس، پوششهای گوناگون آسفالتی سرد و گرم و رويه‌های بتنی پخش و کوبيده می‌شود.

  در گروه مخلوطهای آسفالت گرم، بتن آسفالتی ممتازترين، مقاوم‌ترين و بادوام‌ترين نوع آن است که از اختلاط مصالح سنگی مرغوب و شکسته با دانه‌بندی منظم و پيوسته و قير خالص، ضمن اعمال کنترل و نظارت دقيق در کليه مراحل توليد به دست می‌آيد. بتن آسفالتی در کليه قشرهای مختلف روسازی راه و در هرگونه شرايط جوی و ترافيکی، بدون هيچ محدوديتی قابل مصرف است در حالی که در شرايط مشابه، کاربرد ساير انواع آسفالتهای گرم با دانه‌بنديهاwww.arax-mines.com

 


:: برچسب‌ها: اساس قیری , قشر آستر , قیر آسفالت ,



اجرای آسفالت گرم
نوشته شده در
بازدید : 485
نویسنده : سیروس زرگوش

 آماده سازی سطح راه

  قبل از حمل و پخش مخلوط آسفالتی گرم، سطح راه در طول کافی از هر نظر آماده و مهيا می ­ شود. اگر عمليات آسفالتی روی قشرهای تقويت ­ شده سنگی، زيراساس، اساس شکسته و يا رويه آسفالتی اجرا می‌شود، قبلاً هرگونه ناهمواری و پستی و بلندی اين سطوح مرمت مي­گردد. پس از آماده کردن سطح راهی که مخلوط آسفالتی بايد روی آن پخش شود، عمليات پخش با توجه به شرايط زير صورت می ­ گيرد.

پخش مخلوط آسفالتی

  مخلوط آسفالتی گرم با دستگاه خودکار و مکانيکی (فينيشر) پخش مي­شود. فينيشر مي­تواند مخلوط آسفالتی را به طور يکنواخت در عرض و ضخامت و شيب مندرج در نقشه‌های اجرايی پخش نمايد. فينيشرهای مجاز مجهز به کوبنده‌های ارتعاشی هستند و می ­ توانند آسفالت را در قشرها ی ی به ضخامت ­ های مختلف و در عرضی که کارخانه سازنده دستگاه تعيين کرده است، پخش کنند. تغييرات عرضی دستگاه بايد با ضمايمی صورت گيرد که قادر باشد حداقل تا 15


:: برچسب‌ها: اجرای آسفالت گرم , آسفالت , ,



بازدید : 661
نویسنده : سیروس زرگوش

.گالری تصاویر نی ئپس(Joysef Niepce)

تقدیر چنین بود كه تاریخ ، نام یك چاپخانه دار فرانسوی به نام ژوزف نیسفورنی ئپس (Niepce) را به عنوان ثبت كننده اولین عكس پایدار دنیا در قلب خود حك كند. البته " نی ئپس " نیز همانند " وج وود " هرگز نتوانست عكس هایی را كه بر روی كاغذهای آغشته به كلرور نقره تشكیل می داد را ثابت و پایدار كند . لذا در پی این سرخوردگی روش فوق را رها كرد و به كمك برادرش و به اقتضای شغلش آزمایش هایی را با ماده ای به نام قیر طبیعی (مومیا) شروع كرد. خاصیت اصلی این ماده تا جایی  كه به كار این دو برادر مربوط می شد عبارت از این بود  كه هر مقدار از آن اگر در معرض نور خورشید قرار می گرفت، سفید و سخت می شد و هر قسمت از آن كه از نور ، محفوظ می ماند همچنان نرم باقی می ماند و قابل حل و شستشو بود.

طی آزمایش های جدید، نی ئپس یك نقش قلمكار را با روغن چرب كرد تا كاملاً شفاف شود و نور بتواند از قسمت های سفید آن عبور كند. سپس طرح مزبور را روی یك صفحه فلزی كه سطح آن را یك لایه قیر طبیعی پوشانده بود گذاشت و این مجموعه را به مدت سه ساعت در معرض نور خورشید قرار داد. در نتیجه قسمت هایی از قیر كه نور دیده بود سخت شد و نقش اصلی كه سیاه بود مانع از عبور نور شد و طبعا قیر زیر آن نیز نرم باقی ماند كه او آنها را شست و صفحه را تمیز كرد. حاصل كار صفحه ای بود كه نقش اصلی به صورت فرو رفته در آن حك شده بود. در واقع نی ئپس در پی تلاش خود برای


:: برچسب‌ها: اولین عکس دنیا با استفاده از قیر طبیعی , قیر طبیعی , لایه قیر طبیعی , گالری تصاویر , ,



مخلوطهای کف قیر
نوشته شده در
بازدید : 797
نویسنده : سیروس زرگوش

 خصوصیات کف قیر
 هر نوع قیری را میتوان با یک ترکیب  مناسب از فشار  و تزریق آب، هوا و قیر، به صورت کف درآورد
•          قیرهایی که حاوی سیلیکونها هستند ،  قابلیت کمتری برای کف کردن دارند .
 •          قیرهایی که ویسکوزیته پایینتری دارند، بهتر تبدیل به کف میشوند و نسبت به قیرهای با   ویسکوزیته بالاتر دارای نسبت انبساط و نیمه عمر بالاتری هستند، اما استفاده از قیر با ویسکوزیته بالا منجر به پوشش بیشتر سنگدانه ها میشود.
•          مواد ضد عریانشدگی قابلیت کف کردن قیرها را بالا می برد.
 •          تولید کف قابل قبول تنها در دماهای بالای   149 C انجام میگیرد.
•          نیمه عمر  و نسبت انبساط  کف تولید شده از هر نوع قیر، با   حجم کف تولید شده، مقدار آب استفاده شده و دمایی که در آن کف تولید میشود ارتباط دارد. دمای بالاتر تولید کف قیر و مقدار بیشتر آب استفاده شده منجر به افزایش نسبت انبساط و کاهش نیمه عمر می شود .
•          حدود 8   تا 15 را برای نسبت انبساط و حداقل 20 ثانیه را  برای نیمه عمر توصیه میکند.
•           کف قیر با نسبت انبساط بالاتر منجر به ارتقای پوشش سنگدانه ها و در نتیجه ارتقای خصوصیات مخلوط


:: برچسب‌ها: مخلوطهای کف قیر , کف قیر , آسفالتی , آسفالت کف قیر , مخلوط کف قیری , ویسکوزیته ,



گیلان غرب شناسی
نوشته شده در
بازدید : 570
نویسنده : سیروس زرگوش

شهرستان گیلان غرب از توابع استان کرمانشاه با جمعیت ۷۰ هزار نفر که‌ بیشتر آن در روستا و مناطق عشایرنشین سکونت دارند. این شهرستان در جنوب استان کرمانشاه واقع شده‌است و مرکز آن شهر گیلان غرب است. سرمست دیگر شهر آن است. بیشترین معادن قیر طبیعی ایران در گیلانغرب است. شغل اصلی مردم گیلانغرب به خاطر موقعیت خاص آب و هوایی منطقه و همچنین زمین‌های حاصلخیز. کشاورزی و دامداری است.

موقعیت جغرافیایی
شهرستان گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه بین ۳۳ درجه و ۴۹ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۲۸ دقیقه عرض شمالی و ۴۵ درجه و ۵۱ دقیقه تا ۴۶ درجه و ۳۷ دقیقه طول شرقی نسبت به نصف النهار گرینویچ واقع شده‌است. این

gilangharb01فروش قیر معدنی گیلسونایت قیر طبیعی گیلان غرب زرگوش


:: برچسب‌ها: فروش قیر معدنی , گیلان غرب , قیر طبیعی گیلان غرب , گیلان گیلسونایت , گیلان غرب قیر , ,



عایق های پایه قیری
نوشته شده در
بازدید : 704
نویسنده : سیروس زرگوش

Emulzer CSP
Plus

 


 

محصول مورد نظر متشکل از بیتومن و حلال مخصوص به خود بوده ، دارای ساختاری بسیار ساده می باشد و به صورت مایع است . بعد از تبخیر شدن حلال از ساختار آن یک لایه ضد آب با قدرت چسبندگی فوق العاده و قدرت الاستیکی عالی برروی سطوح مورد استفاده ، پدیدار می گردد .


:: برچسب‌ها: عایق های پایه قیری , بیتومن , Modified Bitumen , Bitumen , ,



بازدید : 516
نویسنده : سیروس زرگوش

هنگام ذخیره سازی امولسیون قیری به نکات زیر بایستی توجه گردد:

    بر حسب مورد مصرف امولسیون قیری در دمای 10 تا 55 درجه سانتیگراد ذخیره شود.
    برای گرم کردن مخازن ذخیره از لوله های مارپیچی حاوی آب یا روغن داغ استفاده می شود. دما در سطح لوله های مارپیچ نباید بیش از 85 درجه سانتیگراد باشد.
    گروه های خاص امولسیون قیری باید در دمای مشخص ذخیره شوند. دمای ذخیره سازی امولسیون قیری که برای قیر پاشی به کار می رود، بیش از دمای ذخیره سازی برای امولسیون های قیری مصرفی در مخلوط با مصالح سنگی است. به عنوان مثال امولسیون قیری مورد مصرف در قیر پاشی از گروه تندشکن  با کند روانی زیاد در دمای 20 تا 70 درجه سانتیگراد ذخیره می شود. از طرف دیگر این امولسیون های قیری در همین محدوده دمایی مورد استفاده قرار میگیرند. امولسیون های قیری با کند روانی کم

نوع قیر

www.bitumen.loxblog.com
دما بر حسب سانتیگراد

حداقل

حداکثر

RS-1

20

60

RS-2,CRS-1,CRS-2

50

85

SS-1,SS-1h,CSS-1,CSS-1h,MS-1,HFMS-1

10

60

CMS-2,CMS-2h,MS-2,MS-2h

50

85

HFMS-2h,HFMS-2s

50

85


:: برچسب‌ها: ذخیره سازی امولسیون های قیری , دمای امولسیون های قیری , امولسیون های قیری مصرفی , لایه قیر ,



بازدید : 538
نویسنده : سیروس زرگوش

يونولاسيك يك مايع خميري سياه رنگ و آماده مصرف مي باشد كه از تركيب چند رزين الاستيك مصنوعي ،قير مخصوص همراه با فيلر كوارتز ساخته شده است. فيلم خشك يونولاستيك داراي انعطاف بسيار زياد و چسبندگي فوق العاده به كليه سطوح بوده و را كاملا ضد آب مي كند.
نقاط قابل استفده:
يونلاستيك جهت محافظت و آب بندي سقف هاي بتني ،ديوار ،كف ،فونداسيون ،تراس ،بالكن ،سرويس،حمام ،استخر،باغچه هاي سقف .
رزین قیری

ادامه مطلب کلیک کنید


:: برچسب‌ها: یونو لاستیک رزین قیری سرد , رزین , رزین قیری سرد , یونولاستیک ,



بازدید : 2058
نویسنده : سیروس زرگوش

معمولا" نوع قیر مصرفی را کارفرما و یا پیمانکار تعیین میکند ولی اکثرا" موارد استفاده انواع قیر مصرفی طبق جدول زیر میباشد.

قیر


:: برچسب‌ها: موارد استفاده انواع قیر با گرید های مختلف: , قیر , قیر mc250 , قیر امولسیون , قیر پلیمری , بیتوبل , قیر کارتنی 15/90 ,



بازدید : 1085
نویسنده : سیروس زرگوش


تکنولوژی امروز، تولید انبوه کربنهای اکتیو با مشخصات مناسب را جهت کاربردهای ویژه طلب می کند بطور کلی کربن فعالی که بطور عمومی کاربرد دارد و مورد استفاده می شود باید دارای ظرفیت جذبی کافی ،استحکام مکانیکی و خلوص شیمیایی باشد علاوه بر همه این ویژگیها این ماده باید با قیمتی پایین تولید شود اما چندین دهه است که کربن اکتیو بصورت تجاری از مواد اولیه کربن داری تهیه می شود که در زیر به آنها اشاره شده است ذغال سنگ ، لیگنیت (ذغال سنگ قهوه ای ) ، چوب ، ذغال چوب ، لیگنین ، کک نفتی ، ذغال استخوان ، ذغال سنگ آنترا سیت ، قهوه ، ملاس ، پوسته برنج ، کربن سیاه (دوده)، خاک اره ، باگاس نیشکر ، کاه ،لاستیک های مستعمل اتومبیل ، ذغال سنگ قیری ، پوسته نارگیل ، پوسته بادام ، پوسته فندق ، هسته هلو، آسفالت ،
 


:: برچسب‌ها: کربن اکتیو , پلیمرها ,



زغال شوندگى (رده )
نوشته شده در
بازدید : 1225
نویسنده : سیروس زرگوش

زغال شوندگى (coalification)،دگرسانى  اجزا گياهى براى تشکيل تورب (peat)و د رادامه تغيير تورب به ذغالهاى ليگنيت ،ساب بيتومين ،بيتومين ، نيمه آنتراسيت ، آنتراسيت و متا آنتراسيت را مى گويند . درجه تغيير و يا ذغال سنگى بنام رده ذغال (coal)(rank)معروف است و اولين موضوع مورد علاقه زمين شناسان زغالسنگ مى باشد . تعيين اوليه رده نهشته زغالسنگى  پتانسيل آينده آن نهشته را مشخص مى کند . براى توجه به رده زغالسنگ خلاصه اى بويژه از شرايطى که هريک از رده هاى ذغالسنگى تشکيل مى گردند، آورده مى شود(از 1992،Thomas

فرايند زغالى شدن ضرورتا"يک فاز بيوشيميائى اوليه است که بوسيله فازهاى ژئوشيميائى و دگرگونى بعدى دنبال مى شود .فاز


:: برچسب‌ها: زغال ی , بیوشیمیایی , کربن , ماسرالها ,



بازدید : 2688
نویسنده : سیروس زرگوش

بیتومینه

زغال سنگهای بیتومینه از تجزیه جلبلک ها و مواد آلی جانوری میکروسکوپی تشکیل شده اند که دارای حدود 80 – 85 درصد کربن و حدود 5 درصد اکسیژن و هیدروژن هستند. این زغال سنگها معمولأ دارای بافت متراکم، سخت و نواری اند و شامل تناوبی از لایه های براق و مات هستند. زغال سنگ های بیتومینه از نظر مواد فرار به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول دارای 30 – 45 درصد مواد فرار است و بیشتر به عنوان سوخت در نیروگاه ها بکار میرود. گروه دوم دارای مواد فرار کمتری حدود 30 – 20 درصد هستند و بیشتر جهت تهیه کُک کاربرد دارند. زغال سنگ بیتومینه به هنگام


:: برچسب‌ها: بیتومینه , شبه بیتومینه , زغال سنگهای بیتومینه , زرگوش خرید , فروش قیر طبیعی , گیلسونایت ,



بازدید : 2034
نویسنده : سیروس زرگوش

) سنگ منشأ بالغ (mature source rock) كه توليد هيدروكربن کرده است که سنگ دانه ريز غني از مواد آلي كه در حرارت معيني به بلوغ رسيده و داراي نفت و گاز قابل بهره برداري است .
   2) سنگ مخزن (reservoir rock) كه بتواند هيدروك

ربن را در داخل خود جا دهد و داراي تخلخل


:: برچسب‌ها: نفت , قیر , زرگوش , تخلخل , سنگ منشأ ,



بازدید : 8533
نویسنده : سیروس زرگوش

 

قیر طبیعی قیر معدنی1 - packaged according to customer requirements and can be supplied with customers logo and specifications.
2 - Standard packaging for export in bags of 25 kg is laminate.
3 - Jumbo packed in 1000 kg.
Quality:
1 - analysis of the Appendix
2 - Analysis accordance with ASTM D482; ASTM D2042; ASTM D3142; ASTM D3174
3 - Sampling and analysis of inspection by SGS, the door will be mine or Bandar Imam or Bandar Abbas.
Sales:
1 - if gob
2 - to 35-mesh powder on
3 - Grading customer request
Delivery:
1 - Door Mine (depot Gilangharb) or Imam or Bandar Abbas
2 - to a powder mill delivery (Gilangharb) or Imam or Bandar Abbas
Loading and rental costs will be borne by the customer.

بسته بندي

1-بسته بندي ها مطابق با شرايط مشتري و با آرم و مشخصات خريدار قابل عرضه مي باشد.
2-بسته بندي هاي استاندارد براي صادرات كيسه هاي 25 كيلوگرم لمينيت شده مي باشد.
3-بسته بندي ديگر در جامبوبگ هاي 1000 كيلوگرمي مي باشد.
كيفيت :
1-مطابق آناليز پيوست
2-آناليزها مطابق استاندارد ASTM D482; ASTM D2042; ASTM D3142; ASTM D3174
3-نمونه برداري و آناليز توسط شركت بازرسي SGS ، درب معدن يا بندر امام يا بندرعباس انجام خواهد شد.
فروش :
1- به صورت كلوخه
2- به صورت پودر زير مش 35
3- دانه بندي بنا به درخواست مشتري
تحويل :
1- درب معدن(دپو گيلانغرب) يا بندر امام يا بندرعباس
2- به صورت پودر تحويل درب كارخانه (گيلانغرب)يا بندرامام يا بندرعباس
هزينه هاي بارگيري و كرايه بر عهده مشتري خواهد بود


:: برچسب‌ها: فروش , قیر طبیعی , زرگوش , گیلانغرب , آنالیز , معدن , دانه بندی , کارخانه , پودر , analysis of the Appendix ,



بازدید : 6291
نویسنده : سیروس زرگوش



بازدید : 6181
نویسنده : سیروس زرگوش

در این سیستم کلوخه قیر طبیعی(گیلسونایت) پس از ریخته شدن

ادامه مطلب کلیک کنید


:: برچسب‌ها: میکرونیزه , گیلسونایت , مش , کلوخه , قیر طبیعی , آسیاب , سپراتور , پودر , نانو , آلیاژ ,



بازدید : 9557
نویسنده : سیروس زرگوش

 ذخایر قیر طبیعی در کمربندهای فعال و رورانده فراوان بوده و برونزد آنها در حوضه های غیرفعال از نظر زمین ساختی نادر است.

-          بیشتر مخازن نفتی و یا حوضه های نفتی عمیق برونزدهای قیر طبیعی ایجاد نمی کنند.

-       قیرطبیعی در محل ناپیوستگی و دگرشیبها ممکن است ظاهر شوند.

-          حوضه های نفتی درون قاره ای(در محیط  خشکی) با حوضه های دریایی دارای فراوانی بیشتری می باشند.

-          از لحاظ اکتشاف نفت،


:: برچسب‌ها: گیلسونایت , ذخایر , قیر طبیعی , نفتی , معدن قیرطبیعی , معادن قیرطبیعی , هیدروکربن , اکتشاف , ژلاسیون ,



بازدید : 7993
نویسنده : سیروس زرگوش

 

قیر طبیعی در استان های کرمانشاه(نواحی نفت شهر، گیلان غرب، قصر شیرین) ایلام، سومار، مهران، دهلران خوزستان(نواحی بهبهان، رامهرمز) همراه با سازندهای گچساران، تله زنگ و آسماری دیده می شود. این برونزدها از سنگ مخزن آسماری و تله رنگ منشأ گرفته اند.                    سنگ مادر و منشأ مخزن آسماری در نفت شهر و تاقدیس های منطقه گیلان غرب، سومار، زیر بخش TZ2 تشکیلات تله زنگ است که در زمان ائوسن میانی تشکیل شده و مقدار زیادی ماده آلی دارد. شیل ها، مارن ها و سنگ مارن های غنی از بیتومین بر روی سطح زمین و در اطراف تاقدیس های امام حسن و به سمت جنوب خاور تا مناطق انجیر-کلاک دیده می شود


:: برچسب‌ها: بیتومین , گیلسونایت , زرگوش , قیر طبیعی , گیلان غرب , شیل ها , مخزن , آسماری , تله زنگ ,



بازدید : 27638
نویسنده : سیروس زرگوش

 

به کار گیری قیر طبیعی و چشمه نفتی، پیشینه ای کهن دارد. از دیرباز، جنوب باختر ایران از قیر طبیعی برای مصارف سوخت، و درمان بیماری ها استفاده می کردند. در مصر باستان نیز از این ماده در مومیایی استفاده می شد.

قیر طبیعی از مشتقات نفت خام بوده که در اثر راه یابی به سطح زمین (یا نزدیکی سطح زمین) و جایگیری در یک فضای مناسب و خشک شدن به وجود می آید. 

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: گیلسونایت , بیتومین , قیرطبیعی , چشمه نفتی , نفت , قیرهای طبیعی , پوشسنگ , مخازن نفتی ,



بازدید : 3114
نویسنده : سیروس زرگوش


قیر را از نظر منشا تولید، می­توان به سه دستة قیرهای طبیعی، قطرانی و نفتی تقسیم­بندی کرد:

الف) قیرهای طبیعی (Native Asphalts or Natural Bitumens)، دسته­ای از مواد قیری هستند که تحت تاثیر عوامل جوی و گذشت زمان به طور طبیعی ایجاد شده و بدون نیاز به روش‌های تقطیر به­کار می­روند و از لحاظ ترکیب و خواص بسیار متنوع می‌باشند.

ب) قیرهای قطرانی (Coal Tar Pitches)، موادی سیاه رنگ و سخت هستند که باقیماندة تقطیر قطران زغال سنگ می‌باشند. سطح تازه شکستة آنها براق بوده و به هنگام حرارت دادن، با افت سریع گرانروی، ذوب می­شوند و دمای ذوبشان به روش تولید آنها وابسته است.

ج) قیرهای نفتی (Petroleum Asphalts)، آن دسته از قیرهایی هستند که منشاء آنها نفت خام می­باشد. این قیرها، قیرهای جامد و نیمه جامدی هستند که به طور مستقیم از تقطیر نفت خام و یا با عملیات اضافی دیگری نظیر دمیدن هوا به دست می­آیند و نسبت به انواع دیگر قیر، کاربردهای بیشتر و مصرف بالاتری را دارا هستند.
در تمام دنیا بیش از 7 نوع قیر تولید می‌شود که بسته به نوع آب و هوا و شرایط منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در کشور ما پس از انقلاب تولیدات قیر به دلیل هزینه بالا به دو نوع محدود شد. در حال حاضر قیر 100/85 با نفوذپذیری بالا و 70/60 با نفوذپذیری کمتر تولید می‌شود. طبق این دسته‌بندی در مناطق سردسیر قیر 100/85 و مناطق گرمسیر قیر 70/60 به کار می‌رود.»
 

 


:: برچسب‌ها: قیر , قیرهای طبیعی , قیرهای نفتی , زرگوش , آسفالت , نفت ,



زرگوش 09181348149
نوشته شده در
بازدید : 1073
نویسنده : سیروس زرگوش

فروش قیر طبیعی مستقیم از معدن با کیفیت بالا وقیر طبیعی کاملا یکدست

مجهز به کارخانه اختصاصی  پودر میکرونیزه   با کیفیت پودر درجه یک

از ارسال نمونه معذوریم

لطفا فقط خریداران واقعی تماس بگیرند

با تشکر

آراکس معدن

گیلان غرب www.bitumen.loxblog.com09181348149

 


:: برچسب‌ها: زرگوش , عکس گیلسونایت ,



سوخت فسیلی
نوشته شده در
بازدید : 1571
نویسنده : سیروس زرگوش

سه نوع سوخت فسیلی اصلی وجود دارد که عبارتند از: ذغال سنگ ، نفت و گاز طبیعی . هر سه نوع سوخت فوق صدها میلیون سال پیش و قبل از عصر دایناسورها تشکیل شده اند. از این روی نام آنها را سوختهای فسیلی گذاشته اند. سن تشکیل آنها را دورة کربونیفر نام نهاده اند. این دوره بخشی از دوران پالئوزوئیک است . دورة کربونیفر نام خود را از کربن ، که عنصر اصلی ذغال سنگ و سایر سوختهای فسیلی می باشد گرفته است ذغالسنگ ماده ای سخت و سیاهرنگ است. ذغالسنگ از کربن ، ئیدروژن ، اکسیژن ، نیتروژن و مقادیر متغیری سولفور تشکیل شده است. سه نوع اصلی ذغالسنگ عبارتند از : آنتراسیت (ذغالسنگ خشک خالص) ، بیتومین (قیر) و لیگنیت (ذغال قهوه ای رنگ).


:: برچسب‌ها: سوخت فسیلی , بیتومین , قیر , آنتراسیت , ذغال سنگ , لیگنیت ,