آسفالت گوگردی2
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آسفالت گوگردی2
نوشته شده در
بازدید : 651
نویسنده : سیروس زرگوش


 گرم قیر، ۲گرم گوگرد در آسفالت وارد شود. در مراجع مختلف ذکر شده است که چنانچه قیمت قیر بیش از ۲ برابر قیمت گوگرد باشد، این جایگزینی از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر است. در حال حاضر قیمت قیر بیشتر از ۲ برابر قیمت گوگرد است.

● یافتن موارد مصرف انبوه برای گوگرد مازاد در ایران:

تولید سالانه آسفالت در ایران بیش از ۲۰ میلیون تن است و چنانچه درصد قیر در آسفالت حدود ۵ درصد در نظر گرفته شود، اگر حدود ۳۰ درصد قیر با گوگرد جایگزین شود، سالانه امکان مصرف بالقوه صدها هزار تن گوگرد در راهسازی وجود دارد.

● افزایش کیفیت و دوام آسفالت با ماده افزودنی بسیار ارزان:
به دلیل ضعفهای ذاتی قیر و لزوم افزایش محدوده کاربری آن ، امروزه بیشتر قیرهای راهسازی در دنیا با کمک مواد افزودنی مانند پلیمرها اصلاح می شوند. در ایران این مواد افزودنی وارداتی و گران قیمت هستند، در صورتی که گوگرد ماده ای ارزان و در دسترس است که کیفیت و دوام آسفالت را ارتقاء می دهد.

● بومی بودن فناوری مورد استفاده:
ساخت آسفالت گوگردی با تغییرات نسبتا ساده ای در کارخانه های معمولی آسفالت امکان پذیر است و حمل ونقل و پخش و کوبیدن آن با روشهای متداول انجام پذیر است ، بنابراین ساخت و اجرای این نوع آسفالت به هیچ گونه فناوری پیچیده ای احتیاج ندارد.

● جبران نقیصه سنگهای معدنی نامرغوب:
برای تهیه مخلوط آسفالتی با کیفیت بالا، سنگدانه های مورد استفاده باید دارای استحکام و کیفیت مناسبی بوده و ضمن داشتن وجوه شکسته ، سطوح آنها از مواد آلوده کننده عاری باشد و در ضمن دانه بندی آنها پیوسته باشد. در بسیاری از نقاط کشور ما، تهیه سنگدانه مرغوب ممکن نیست و تهیه آسفالت باید با سنگدانه موجود و در دسترس محلی صورت پذیرد. به کارگیری گوگرد در تولید آسفالت این نقیصه را تا حدود زیادی جبران می کند.

● امکان تولید ماسه آسفالت گوگردی با ماسه کویری:
به دلیل وسعت زیاد مناطق کویری در ایران و این موضوع که تنها مصالح موجود در این مناطق ماسه بادی است ، ساخت بتون آسفالتی در این مناطق پرهزینه است. با توجه به مطالب بالا می توان با به کارگیری ماسه کویری و گوگرد و قیر، در مناطق فوق جاده آسفالته با کیفیت قابل قبول و قیمت پایین ساخت.

● افزایش ارز وارداتی:
با صرفه جویی در مصرف قیر و صادرات قیر به جای گوگرد، حداقل ۸۰ دلار به ازای هر تن ، ارز اضافی به دست خواهد آمد. با توجه به افزایش تولید گوگرد در جهان و افزایش تقاضا برای خرید قیر، این روند (به دست آمدن ارز اضافی) رو به گسترش خواهد بود. با توجه به این مزایا به نظر می رسد ساخت و اجرای آزمایشی آسفالت گوگردی در یک منطقه انتخاب شده و مشاهده مشکلات ساخت و اجرا و همچنین بررسی عملکرد آن در زیر بار ترافیک و تحت شرایط مختلف جوی ، بهترین روش به منظور بررسی مسائل مربوط به انجام این نوع آسفالت است که در صورت موفقیت ، موجب ترویج اجرای آسفالت گوگردی در ایران و حتی عرضه این فناوری به کشورهای همسایه خواهد شد.



:: برچسب‌ها: آسفالت گوگردی2 , قیر در آسفالت , مخلوط آسفالتی , ماسه کویری , گوگردوقیر , قیمت قیر , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: