پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1034
نویسنده : سیروس زرگوش

را در آن قرار میدهند از جنس برنج بوده و قطر داخلی آن در حدود 23 میلیمتر و ارتفاع آن در حدود 6/4میلیمتر است که با یک نگهدارنده در درون حمام آب قرار میگیرد دستگاه را در گرمای 5 درجه بالای صفر در درون حمام آب قرار داده و به آن حرارت می دهند بطوریکه دمای مایع در هر دقیقه 5 درجه بالا برود،گلوله را باید با دستگاه میزان کننده درست در وسط حلقه برنجی قرار بدهیم ظرف باید از آب مقطر تازه تقطیر شده پر بشود در غیر اینصورت حبابهای هوای داخل آب روی نتایج آزمایش تاثیر خواهد گذاشت.یک یا دو عدد میزان الحراره درون مایع قرار می دهد بطوریکه قسمت جیوه دماسنج هم سطح پایین نگهدارنده حلقه های برنجی تماس پیدا کند آن دما را نقطه نرمی قیر مورد آزمایش می نامند آزمایش را چند بار تکرار می کنند و میانگین دماهای بدست آمده درجه نرمی قیر را تعیین می نماید.
4-درجه چکیدن
درجه چکیدن قیر درجه حرارتی است که قیر در آن درجه حرارت یک قطره از نوک بار یک لوله ای به قطر معین بچکد. برای این آزمایش قیر را حرارت میدهند تا روان شود آنگاه آنرا در لوله باریکی که نوک آن مانند قطره چکان باریک است میریزند آنگاه دستگاه را مدت چند ساعت در فضای آزمایشگاه قرار می دهند تا حرارت قیر مورد آزمایش مطابق محیط آزمایشگاه بشود (در حدود 20 الی 25درجه) آنگاه دستگاه را درون ظرف آب قرار داده و به ظرف و آب درون آن آهسته حرارت می دهند و درجه حرارت آب بوسیله دماسنجی که درون آب قرار دارد مرتبا اندازه گیری می شود درجه حرارتی که یک قطره از قیر موجود در لوله بچکد چکیدن قیر می گویند.



:: برچسب‌ها: درجه نرمی قیر , قیر , آزمایش نرمی قیر , درجه چکیدن قیر ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: